Постинг
02.12.2010 07:50 -
Из дневника...
Автор: radalia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1977 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 02.12.2010 07:51
Прочетен: 1977 Коментари: 4 Гласове:
12
Последна промяна: 02.12.2010 07:51
Мразя да изпитвам.
Всяка професия си има своите неприятни моменти, така е и с учителската. Математиката е такъв учебен предмет, който в съществото си предполага постоянно наблюдение от страна на учителя върху степента на усвояване на учебния материал. В същото това време няма как и е безумно да изисквам от децата да ми отговарят устно на някакви въпроси, освен онези, които се отнасят до цитирането на теорема или определение, както и елементарни примери по тяхното приложение. Във всеки един учебен час мога да поставя оценка за работата на децата, без да е необходимо това да се нарече изпитване. Никога няма да забравя как като ученици ни изкарваха по 4 човека на дъската, за да решаваме някакви задачи. От това до каква степен е решена задачата, зависеше оценката ни. Не си позволявам такъв вид изпитване в моята учителска практика. Задачите на дъската трябва да са решени до край, при това вярно. Терминът изпитване в часовете ми губи смисъла си. Така избягвам стреса - и моя, и на "моите" деца.
Всяка професия си има своите неприятни моменти, така е и с учителската. Математиката е такъв учебен предмет, който в съществото си предполага постоянно наблюдение от страна на учителя върху степента на усвояване на учебния материал. В същото това време няма как и е безумно да изисквам от децата да ми отговарят устно на някакви въпроси, освен онези, които се отнасят до цитирането на теорема или определение, както и елементарни примери по тяхното приложение. Във всеки един учебен час мога да поставя оценка за работата на децата, без да е необходимо това да се нарече изпитване. Никога няма да забравя как като ученици ни изкарваха по 4 човека на дъската, за да решаваме някакви задачи. От това до каква степен е решена задачата, зависеше оценката ни. Не си позволявам такъв вид изпитване в моята учителска практика. Задачите на дъската трябва да са решени до край, при това вярно. Терминът изпитване в часовете ми губи смисъла си. Така избягвам стреса - и моя, и на "моите" деца.
стресор - на вечно изпитваните, ни преследва цял живот :)
И вместо с радост да "покажем" наученото, усвоеното и приложено, това удовлетворение се изражда понякога в диво желание да направим нещата така, че да се харесаме на "изпитващия" ;)
цитирайИ вместо с радост да "покажем" наученото, усвоеното и приложено, това удовлетворение се изражда понякога в диво желание да направим нещата така, че да се харесаме на "изпитващия" ;)
Не сме малко тези, които още сънуваме, че се явяваме на изпит. И това винаги е кошмар.
цитирайде повечето учители да бяха като теб, знам, че не ти е лесно, но е прекрасно да усещаш децата! Не ги изпитвай и аз си спомням какъв стрес беше, то си личи, когато едно дете знае и кога не. Хубава и усмихната вечер!
цитирайАз съм сигурна, че "повечето" учители мислят като мен.
Не знам дали е някаква национална черта да запомняме и виждаме... черните овци.
А като във всяко стадо и сред нас, учителите, има мърша. :)
цитирайНе знам дали е някаква национална черта да запомняме и виждаме... черните овци.
А като във всяко стадо и сред нас, учителите, има мърша. :)
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 40450