Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.01.2008 07:48 - За логическото мислене или... "Добро утро, лельо. Кажи ми една задачка"
Автор: radalia Категория: Лични дневници   
Прочетен: 999 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 09.01.2008 08:06


Днес синът ми отиде на първия си изпит от първата си сесия.
Няма начин да не се върна в спомените за моето следване. Докато учех той щъкаше около мен и редовният му въпрос, когато ме видеше над книги и тетрадки, беше: "Мамо, какво правиш?". Отговорът - решавам задачи. Последваше: "Искам и аз задачи". Така, на игра, разви едно много ценно качество - логическото мислене. 

Всеки момент очаквам племениъкт ми да връхлети в стаята с думите от заглавието. На пет години е. Познава колко е часа, както на елекронния часовник, така и на този със стрелките. Познава всички букви и се ядосва, когато не може да прочете някоя думичка. Но  задачите... Това е "работа с леля". Лошото е, че леля започна да се изчерпва. Все се каня да разровя кашоните с книги, за да прочета някоя и друга, но така и не ми стига времето. Та моля ви за малко помощ. Не мога да изредя всички, които съм му казвала, но част от тях са:
- Вървял Илия към село Бързия. Насреща му идват три хубавици. Всяка от тях носи по два букета. Колко букети ще отнесат хубавиците в село Бързия?
- Един овчар имал стадо овце. Всички, освен 8 умрели. Колко са останали живи?
- Майката на Иван има три деца - Стоян, Катя и?
- Известната задача за реката, лодката, вълка, агнето и купата сено...

С една дума - ще съм ви благодарна, ако ми помогнете с нови подобни задачки. А предполагам, че ще се получи нещо, което ще бъде полезно и за други...

А на тези от вас, които обичат да си образуват гънки ;), предлагам един линк
http://proveyourlogic.com/. Неудобството е, че е на английски. Но пък удоволствието от преодоляването на всичките нива...

И
Cherry Ghost - Mathematics:




Гласувай:
0



1. svetlan - Мога да ти кажа една гатанка, люб...
09.01.2008 09:41
Мога да ти кажа една гатанка, любимата ми е:
"Това прасе
букви пасе.
Твойта тетрадка
му е ливадка.
Що е то?" хихих
цитирай
2. danyolka - Ради,
09.01.2008 12:00
харесва ми теста, но съм още на 5 ниво! ;)
А пък аз си спомням от моето детство тази задачка- На едно дърво имало 5 гарги. Дошъл един човек с пушка и убил 3 от тях, колко са останали на клона?
цитирай
3. annanik - Радиииии, аз знам само на руски :...
09.01.2008 14:43
Радиииии, аз знам само на руски :(((((

"А" и "б" сидели на трубе. "А" упала, "б" пропала. Кто остался на трубе?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: radalia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3052912
Постинги: 634
Коментари: 6821
Гласове: 40450
Спечели и ти от своя блог!