Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.01.2008 20:52 - Боли ме...
Автор: radalia Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4927 Коментари: 34 Гласове:
0



image

Темата на този постинг ме тормози от няколко дена...
Чудех се дали да я опиша тук, но се реших, тъй-като се надявам на ваши идеи, коментари, думички...

Едно от най-абсурдните ми приятелства от интернет е с едно момиче, което тази година е абитуриент. Има много причини, които ни позволиха да се сближим, но една от тях е, че нейният живот по странен начин повтаря моя. Но да не се отплесвам.
Сега тя има проблем, от който ме боли.
Когато започнахме да си приказваме, тя растеше в едно здраво семейство, с родители, които са достатъчно разумни, че да й осигурят много от нещата, които й са необходими. Нямам предвид материалния аспект. Наистина проявяваха някаква излишна строгост, която не оправдавам в себе си, но разбира се, това си бяха моите мисли, които не споделях с нея.
През лятната ваканция, тя поработи във фирмата, в която работеше и баща й. Тогава е забелязала нещо, което в момента се превръща в неоспорим факт - баща й поддържа връзка с друга жена.
В момента той работи в чужбина и поради тази причина нещата не могат да се поставят ребром, да се вземе съответното решение и животът на тримата да продължи в една или друга посока. Лошото е, че майка й се оказва много слаба жена, неуверена в себе си и на път да изпадне в ужасна депресия.
Когато аз бях в подобна ситуация (последна година в гимназията, а нашите се развеждат), помня колко трудно беше на майка ми... Но тя е силен човек. Успя да се справи и да бъде. А сега, при приятелката ми, нещата са наистина сложни. Трудно ми е да я посъветвам, каквото и да е било. От една страна трябва да бъде опора на майка си, а от друга - все пак това не е нейният живот, предстои й й кандидат-студентска кампания... 
Вярно е, че животът не търси най-подходящия момент, за да ни стовари едно или друго, но... 
Боли ме за нея, за майка й...




Тагове:   МЕ,


Гласувай:
0



1. annanik - Говориш така, сякаш раздялата на ...
07.01.2008 21:00
Говориш така, сякаш раздялата на тези родители е вече свършен факт. Така ли е?
цитирай
2. radalia - Не! Не е свършен факт.
07.01.2008 21:16
Но това не пречи майка й в момента да плаче тихо в другата стая...
цитирай
3. анонимен - shit happens
07.01.2008 21:24
живота продължава. Баща ми си има любовница също. Ма аз не го издавам.
цитирай
4. radalia - tlnet,
07.01.2008 21:26
Като всеки нормален човек.
За съжаление, май важи и за теб, и за баща ти.

Това обаче не прави моментът по-лек за двете.
цитирай
5. elfieta - гадно е. . . наистина. и е нещо често ...
07.01.2008 21:26
гадно е...наистина. и е нещо често срещано в света на възрастните. няма рецепта за да не ти се случи и какво да правиш ако се случи...това е избор на всеки отделен човек.
цитирай
6. radalia - Да.
07.01.2008 21:28
Така е, но също така е нормално е да искам да помогна - поне с думички. А не ги намирам.
цитирай
7. desify - ДК:..
07.01.2008 21:30
В най-важните моменти думички няма.
Dont try so hard.
цитирай
8. radalia - Да
07.01.2008 21:34
Оставаме бездумни точно в такива моменти
цитирай
9. radalia - Не може да се предвижда. Безсмислено е.
07.01.2008 21:36
Трудно е да бъдеш опора, когато не от твоята помощ имат нужда. Как може девойката да замести... баща си?
цитирай
10. buratino - Не биваше да го пускаш това!
07.01.2008 21:38
Не биваше да го пускаш това!
цитирай
11. radalia - Търся начин.
07.01.2008 21:40
И се надявам на малко повече замисляне... когато... както и да е.
цитирай
12. radalia - Вярно е, че е сложно.
07.01.2008 22:15
При всички положения, тона е и урок за детето.
Но в момента момичето има нужда помощ, за да бъде силна, да вдъхне сила и на майка си...
цитирай
13. melsun - :(((
07.01.2008 22:16
Пууу,само проблеми!!!Дали да не обсъдим и моя?Още се чудя...

А този господин като е в чужбина,къде е онази втората жена?Това са много деликатни теми...Трудно е от разстояние да прецениш кое е най-добро...И какво трябва да означава това,че жена му е слаба?Била е привързана силно или много го е обичала...не е допускала,че може да се случи подобно нещо...не може да го приеме...и евентуално да прости...И колко сериозно е онова между съпругът й и другата?А децата наистина са често потърпевши...но пък се каляват за сметка на други неща...като изфинени нерви...но такъв е животът за жалост!
Издялква ни,извайва ни...
цитирай
14. radalia - Не знам.
07.01.2008 22:18
Пък и не ми е работа.
Обърнах се към вас за помощ - как да помогна на приятелката си. И далеч съм от мисълта да разрешаваме семейни неприятности.
цитирай
15. melsun - Добре де...
07.01.2008 22:23
не можеш да й кажеш просто"Не се притеснявай!",защото си е притеснително.И мисля,че трябва да се тръгне от проблема и кой как го приема...и какви са възможните изходи...

Някак като,че ли в такива сублимни моменти всеки сам намира решението за себе си...и за другите...
Много е сложно...
Спирам...
цитирай
16. radalia - Не мога...
07.01.2008 22:29
Това е.
Знам как го приема тя.
И знам колко й е трудно да бъде утеха за майка си.
И не знам как бих могла да й помогна...

А ти не спирай - караш ме да мисля. :)
цитирай
17. melsun - И аз не знаех...
07.01.2008 22:37
как да бъда опора на майка ми,когато се развеждаше за втори път...А тя ме питаше какво да прави,гледаше ме в очите и очакваше отговор...А аз не знаех...Казвах й "Прави това,което смяташ,че ще е добре за теб!"И бях страшно объркана...както винаги съм била...
Но всеки би реагирал различно...
цитирай
18. bambola - знам.
07.01.2008 22:45
уф, какво казваше моя приятел Белчев, "ние можем да имаме много жени, но една ще ни обиcha истински "...

ние жените, знаем как можем да имаме мъжете....ще кажа само едно, и знам че е гадно и грубо, децата да си гелдат техния живот..

една втора връзка не значи едно замесване, не значи развод, не е края на света....ако не бях простила няколко такива, нямаше да имам себе си......понякога едно изречение забързва нещата в една нежелана посока.....



цитирай
19. radalia - Знаеш ли...
07.01.2008 22:49
Няма да забравя онова изражение в погледа на майка ми, което казваше: "Помогни ми"... Докато никога не го изричаше на глас...
А още повече по същото онова време й откриха... рак.
Човек е силен. Повече, отколкото подозира.
цитирай
20. annanik - Ради, кандидат-студентски изпити ...
07.01.2008 22:55
Ради, кандидат-студентски изпити има всяка година. А мама винаги е само една. На нещастната жена не може да й помогне нищо, освен любов, внимание и нежност. За да се измъкне от дупката, в която я е заврял съпругът й. За да повярва, че е нужна, важна и най-вече обичана. Ако бях на мястото на това момиче, щях да тегля една майна на тазгодишното кандидатстване и да се постарая да покажа на майка си, че независимо от станалото, тя винаги може да разчита на моята любов. Щях да я мъкна с мен къде ли не, да я човъркам, да я карам да си правим планове за бъдещето. В момента тази жена има вопиюща нужда да бъде обичана, за да може отново да се научи да обича. И не толкова дъщерята, колкото майката има нужда от помощ. Ако някой не измъкне тази жена, пише се лошо и на двете.

Защо не я заведе на пиано-бар или по-добре в клуб с жива музика. Всеки вторник в Суинга свири Пецко. Не е върховен изпълнител, но шоуто си струва отвсякъде. Няма да им реши проблемите, но ще е една дъсчица от моста между кошмара на излъганата и предадена жена и нормалния живот.
цитирай
21. melsun - ***bambola
07.01.2008 22:58
И аз затова питах колко е "овързана"онази връзка...
А туй с децата е деликатно...като са по-големи биха могли да си гледат живота...ако са по-малки трябва да привикват с липсата...в крайна сметка може и въобще да спре да им пука...но винаги нещо остава...поне според мен...от потърпевшите съм...Но не от техните раздели ме боли ...Но тук навлизам в друга тема...
цитирай
22. melsun - *
07.01.2008 23:04
Има резон предложението на annanik!Така ще се поразведри,ще се поотърси от шока и някак по-свежо ще погледне на проблема...И може да го види с други очи...Ако майката и дъщерята са в добри отношения,това е решение...

И Ради...вследствие твоите думи"Човек е силен. Повече, отколкото подозира." нали се сещаш за онази мисъл..."Това,което не ни убива,ни прави по-силни!"?
цитирай
23. radalia - Бамб,
07.01.2008 23:09
Съгласна съм.
Проблемите на родителите не бива стават проблеми на децата.
Една изневяра не е нещо страшно.
Някой трябва да се замисли.
цитирай
24. radalia - annanik,
07.01.2008 23:13
Не, не и не!
Има кандидат-студентски кампании. И все пак?
Как като майка бих погледнала на това?
Напротив!
Би им натежало още повече.
Така че, пред младата ми приятелка стои нещо много повече от кандидатстване - тя трябва да успее. Тази година!
Именно заради майка си, която обича.

За пиано бар не съм убедена. На такива места може да се почувства още по-изоставена...
цитирай
25. melsun - Наистина ...
07.01.2008 23:20
за пиано-бара...може да подейства и отрицателно...
Сега като се замислих...Но пък не пречи да отиде...ако има желание,разбира се!
И аз не съм за отказване от изпитите!!!
цитирай
26. radalia - Поне разходка
07.01.2008 23:23
и кафе. Все е нещо.
цитирай
27. innersmile - радвам се, че в живота на това момиче ...
08.01.2008 00:12
радвам се,че в живота на това момиче има поне нещо хубаво-истинска приятелка в твое лице,която страда с нея...и търси решение с нея...
цитирай
28. annanik - Е, всяка ситуация си е сама за себе ...
08.01.2008 01:26
Е, всяка ситуация си е сама за себе си. Те си знаят най-добре. Просто моите разбирания са такива. Когато на някой му е лошо, значи трябва да му се помага и толкоз. Твоите неща могат и да почакат, а човекът може да си иде като нищо. После и да се вайкаш, все тая.
цитирай
29. ninaantonova - Трудно е да допуснеш
08.01.2008 08:22
че най близките хора могат да те предадат. Но това са отношения между двама души, и може би много неща тя не е забелязала в тях, а може би и те са ги скрили от нея. Според мен, тя просто трябва да продължи и да мисли за бъдещето си, и ако сметне, че това е наистина грешка(отношенията им на това ниво) да се стреми да не я допуска при себе си. В живота какво ли не се случва, човек е подложен непрекъснато на изпитания. Мисля, че цялото им семейство е подложено на такива. Хубаво е, че има добър човек като теб до себе си в този труден за нея момент.
цитирай
30. shazam - Ради,
08.01.2008 18:03
ситуацията е сложна, но ти си дала най-точният съвет на детето, да бъде силно и да вдъхне кураж и на майка си.
Никой на никого не принадлежи, упреците и обвиненията вече са излишни. Едва ли родителите ще бъдат щастливи оставайки заедно. Съжителсво в което единият е влюбен в друга, а другият пренебрегнат е обречено.
Гадно е когато децата страдат, но животът все пак продължава.
цитирай
31. brumbrumm - Знам какво е да научиш за подобно нещо
08.01.2008 19:23
и да гледаш как майка ти страда. Но винаги има решение,някъде бях чела,че най-голяма сила се изисквала в това да простиш на някого. Аз лично не бих го сторила,но майка ми го направи и сега като че ли всичко е както преди.
Не зная какво да кажа,освен да пожелая на приятелката ти и на нейното семейстно нещата да се оправят наистина по начин,който ще бъде най-приемлив. Засега най-доброто ще бъде тя е до майка си и да я подкрепя,както съм сигурна,че прави.
цитирай
32. radalia - .
08.01.2008 20:41
Благодаря на всички!
Никой не е застрахован от уроците по своя път...
Мисля, че така е най-правилно - да приемаме неприятностите като поредния урок.
цитирай
33. pti - аз пък намирам изневярата за страшно(а)..
09.01.2008 00:46
и не мисля, че трябва прощавам :)
както и не мисля, че някой трябва да ми прощава(ако го направя)..
изневяра не е ли всъщност извън вярата ;)
това е личното ми мнение :)
защото не става въпрос за секс(не че не е достатъчно), а и за общото НИ време.., което и без това е прекалено малко (работа, сън..и т.н.), за да го пилеем..

но е истина, че децата трябва да си гледат собствения живот :)
цитирай
34. svetlan - Детето ще трябва само да реши как да ...
09.01.2008 09:50
Детето ще трябва само да реши как да приеме проблема, няма да е първия в живота и, нито ще е последния. Колкото до твоята помощ, моли се там да избягат от нелицеприятните скандали и т.н., които съпътстват една раздяла - това няма начин да не нарани и остави следа в живота на детето.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: radalia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3052763
Постинги: 634
Коментари: 6821
Гласове: 40450
Спечели и ти от своя блог!